September 27, 2008

BBQ day!!!!

Malam ni aku gi umah pak teh ku di shah alam.... yalah berbincang pasal menu untuk malam bbq keluarga kitaorg di Rembau....

Janji ngan mak teh nak dtg pukul 8 tapi biasalah janji melayu kan pukul 10 malam baru aku sekeluarga ketuk pintu rumah mak teh.....mak teh ku fikir dlm hati aku ni mesti tak jadi dtg yalah janji pukul 8 tapi entahkan am ataupun pm.... He....He.... Jangan marah ya mak teh.....

Bincang punya bincang.... cakap punya cakap sampai pukul 12 malam baru blah dari umah mak teh aku.... (tak sedar ke diri bila dah dekat umah org.... biasalah.... bila lagi nak lepak ngan mak teh sekeluarga)...... So dah confirm menu keluarga Hajah Rahmah (sapa lagi kalu bukan nenek gua....) ialah Yong Tau Foo and sandwich.....

Itu jelah kot cite untuk malam ni.....

Oh ya.... akhirnya niat aku untuk menziarahi pusara arwah ayahku tercapai jua hari ini.... dan niat ku untuk menyiram kan air yassin (yang dibaca oleh diriku sendiri) ke pusara arwah ayah aku dan juga uncle Azuz....atau nama glamournya Atok pajero (sapa lagi yang panggil gelaran itu kalu bukan anak2 yang 3 org tu)...... terlaksana......alhamdullilah......

"Kumengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna....
Agar dapat ku lalui dengan sempurna......" petikan dari nyayian Man Bai

1 comment:

Arechick Lana said...

wah..citer raya...
gambo takdak ke kak oii..
tepek la gambo BBQ bagai tuh..
baru la meleleh air liur den ni ha..